Wybór elementów wyposażenia wnętrz nie jest prosty. Z reguły mało kto kupując dom lub mieszkania ma doświadczenie w organizowaniu remontu. Jak zatem poradzić sobie z kupnem drzwi, schodów, paneli oraz innych elementów, o których z reguły osoba kupująca nieruchomość na własny użytek ma niewielkie pojęcie?
Pozyskaj wiedze na temat produktów, które musisz kupić – porozmawiaj z kilkoma specjalistami.
Po pierwsze, naszym zdaniem warto uzbroić się w wiedzę na temat produktu, który się kupuje. Nie trzeba od razu czytać bardzo wiele na temat tego jak zamontować drzwi oraz jakiego rodzaju framuga będzie potrzebna. Aczkolwiek zaczerpnięcie podstawowej wiedzy na temat dostępnych na rynku rozwiązań i porównanie cen to podstawa do dokonywania zakupów. Warto porozmawiać z firmą, która będzie się zajmowała remontem oraz ze sprzedawcą w sklepie. Wybierając wykonawcę warto dokładnie przedyskutować z nim co rekomenduje oraz omówić plusy i minusy poszczególnych materiałów. Najlepiej, gdy mamy szansę porozmawiać z kilkoma ekipami budowlanymi oraz kilkoma sprzedawcami w różnych sklepach. W ten sposób możemy wyrobić sobie opinie na temat różnych rozwiązań co z pewnością jest bardzo pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowej.
Jak zorganizować zakup materiałów?
Niektóre firmy remontowe same kupują materiały budowlane i później rozliczają się z zakupów ze zleceniodawcą na podstawie paragonów ze sklepów. W przypadku konieczności zakupu materiałów typowo budowlanych takich jak gładź, klej do płytek lub podkłady do paneli rzeczywiście można to zadanie oddelegować firmie remontującej. Natomiast wybór paneli, listew, płytek, farby do ścian, schodów, drzwi, parapetów i wielu innych elementów wykończeniowych chcąc nie chcąc trzeba wykonać samodzielnie, dlatego poczytanie branżowych blogów na ten temat wydaje się bardzo racjonalnym rozwiązaniem. Przykładem bloga, który opisuje tematykę tego typu w miarę merytoryczny sposób jest https://polska-klasa.pl/
Naszym zdaniem, nie można w całości oddelegować zakupu materiałów firmie wykonującej remont. Warto zastosować rozwiązanie hybrydowe i zlecić cześć zakupów fachowcom a część kupić samodzielnie. Najlepiej jeszcze przed rozpoczęciem prac budowalnych ustalić, co kto i w jakim terminie powinien kupić.